torstai 14. maaliskuuta 2013

Pureksiva käärme

Minulla oli laatikossa kiehtovan viehättävä, mutta vaarallinen myrkkykäärme. Olin ostanut sen, vaikka tiesinkin, ettei kokemattoman harrastelijan pitäisi ikimaailmassa hankkia myrkyllisiä käärmeitä. Käärme puraisi minua käsivarteen. Ensin ajattelin, että minähän en mitään vastamyrkkyä tarvitsekaan, koska en heti saanut mitään oireita puremasta. Tarkemmin ajateltuani kaivoin esiin vastamyrkkypakkauksen.

Käärme oli puraissut minun lisäkseni erästä toista ihmistä, mutta vastamyrkkypakkauksia oli vain yksi. Ohjeen mukaan aikuisen ihmisen annostus olisi kaksi annosta. Mietimme, miten vastalääkkeen oikein jakaisimme ja kävisikö meille nyt köpelösti. Avasin pakkauksen. Siinä oli joitain syötäviä tabletteja, jotka muistuttivat enemmän ”Ufo”-nimisiä irtokarkkeja. Onneksi pakkauksessa olikin useampi annos, joten pystyimme molemmat ottamaan kaksi ufoa.

Totesin, että yhden annoksen hinnaksi tulee 80–120 euroa. Miten minä nyt voisin pitää käärmettä, koska se kuitenkin purisi minua uudelleen ja lääkkeet tulisivat niin kalliiksi. Toisaalta käärme kuolisi, jos en hoitaisi sitä. En voisi myydä sitä eteenpäin, koska jäisin kiinni luvattomasta myrkkykäärmeen pitämisestä. Kauhea dilemma.

En tiedä millaiset tulot minulla oli, koska olin töissä apteekissa ja työtehtävänäni oli pestä apteekin sauna- ja kylpytiloja.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä kommenttisi