perjantai 7. kesäkuuta 2013

Arvostele mun illallinen

Mä olin mun miehen kanssa autoajelulla läpi tiuhaan rakennetun asuma-alueen. Siellä oli paljon palaneita taloja, tai taloja, joiden katto oli palanut. Rakenteilla oli uusia taloja, joista osa rakennettiin palaneiden talojen pohjille. Menimme sisään yhteen tällaiseen rakennukseen, joka oli juuri valmistunut. Talossa asui mies, jolla oli pieni, hassu parta ja isot silmälasit. Ulkonäöltään hän muistutti erästä henkilöä, joka on monesti samassa bussissa minun kanssani, mutta jonka kanssa olen tuskin koskaan puhunut.
Sisällä kuvattiin televisio-ohjelmaa, jonka idea oli simppelisti se, että mies kokkaa monen ruokalajin illallisen tuntemattomalle naiselle tarkoituksenaan hurmata hänet. Mies olikin jo työn touhussa ja selosti tekemisiään. Mies vaikutti olevan ääriään myöten täynnä itseään ja ylisti omia ruokiaan ylitsevuotavasti. Lisäksi hän mollasi muita ihmisiä (erityisesti naisia) ja kehui pientä koiraansa, joka ”osaa haistaa uhkaavat tulipalot kilometrien päästä jo ennen kuin ne ovat syttyneet”. Erääseen ruokalajiin tuli öljyssä ja hunajassa paistettuja avokadokuutioita ja pinjansiemeniä, eikä ”maailmassa voi olla mitään parempaa”.
Sitten tuli arvioinnin aika. Naisen piti arvioida asteikolla yhdestä kuuteen, kuinka hyvin mies oli onnistunut. Naisen oli pakko myöntää, että ruoka oli herkullista, mutta mies oli vastenmielinen. Pisteet annettiin mekaanisen nuken avulla. Kun nainen väänsi nuken selässä olevaa kampea, nukke nosti pystyyn yhden sormen. Kädessä olisi ollut kuusi sormea.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä kommenttisi