maanantai 27. tammikuuta 2014

Ihmeellinen on ihmisruumis

Olin osallistumassa johonkin peliin tai esterataan tai vastaavaan… juttuun, joka eräällä tavalla simuloi ihmisen ruoansulatuskanavaa. Tarkoituksena oli kulkea tunnelia pitkin väärään suuntaan, ”peräaukosta suuhun”, ja onnistua ylittämään kaikki esteet, jotka olivat erilaisia ihmisten muodostamia ”tiesulkuja”. Jos yhtäkään ihmistä kosketti, sai haitallisen bakteeritartunnan tms., eikä suoritusta hyväksytty. Aikani jaksoin hyppiä, pomppia ja juosta ihmisten ohi ja yli, mutta puolivälissä väsähdin ja ajattelin, että mitä väliä onnistunko, kunhan pääsen pois tästä tunnelista.

Eräässä unessa olin menossa lääkärin vastaanotolle. Lääkärin piti tehdä sisätutkimus liittyen tulevaan synnytykseen. Tutkimus tehtiin veden alla järvessä niin, että pidin laiturin reunasta kiinni. Minun piti ottaa housut pois, mutta se ei vielä riittänyt. Minun piti jotenkin kummallisesti nylkeä koko alaruumiini ja jättää irvokkaan näköiset ”nahkasukkahousut” laiturille odottamaan. Se ei ollut oikein mukavaa, mutta kun katselin laiturilla olevia säärikarvojani, tunsin suurta ylpeyttä siitä, kuinka tummat ja tuuheat ne olivat. Paljon komeammat kuin reaalimaailmassa...

Vaikka olen raskaana, olen jostain syystä nähnyt hyvin vähän vauvaunia, enkä oikeastaan vielä ensimmäistäkään synnytysunta. Yhdessä unessa minulla oli vauva, jota päätin imettää ulkona talvipakkasessa. Vauva jotenkin telakoitui kiinni rintaan (siitä kuului samanlainen ääni, kuin vaikkapa auton turvavyön kiinnittämisestä) eikä sen jälkeen hievahtanutkaan. Ihmettelin, mitä tapahtuu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä kommenttisi