torstai 22. elokuuta 2013

Luovat ihmiset näkevät kuulema enemmän unia

Minun käskettiin osallistua piparipakkauksen suunnittelukilpailuun. Kilpailuaikaa oli jäljellä vain kaksi päivää, mutta päätin silti yrittää. Väänsin sitä lempparillani, Adobe Illustratorilla. Uskollisesti otin mukaan vanhan pakkauksen elementtejä: nimilogon sekä nallen ja kilpikonnan, jotka seikkailivat pakkauksessa. Käytin tekemiseen koko päivän ja söin samaan aikaan raparperipiirakkaa, joka ei edes ollut kovin hyvää. Minulla oli huonohko olo.

Seuraavana päivänä minulle selvisi, että olin ymmärtänyt väärin. Pakkaus olisikin pitänyt aloittaa ns. puhtaalta pöydältä, eikä minun ehdotuksellani taatusti tulisi voittoa. Söin viimeisen palan raparperipiirakkaa (joka ei ollut enää ollenkaan hyvää) ja aloin vääntää alusta alkaen uutta ehdotusta, olihan minulla vielä viimeinen päivä aikaa. Pitkäkestoisen luovan prosessin lopputuotoksena minulla oli täysin valkoinen piparilaatikko, jossa oli kaksi piparin muotoista kuviota. Koska tein kaiken esityön unessani, minulla ei lopulta mennyt tämän toteuttamiseen enempää kuin pari minuuttia…

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä kommenttisi