perjantai 8. marraskuuta 2013

Lauteilla saunan kotoisen

Olin kutsunut sekalaisen porukan työkavereita ym. puolituttuja luokseni saunaan. Minulla olikin huikean kokoinen sauna, jonne mahtui paljon väkeä. Sen sijaan kylpyhuoneen puolella ei ollut tarpeeksi pyyhekoukkuja ja sähläsin, kun yritin ripustaa niitä lisää. Koukut hajoilivat ja putosivat alas seinältä. Kannoin myös huolta, onko jääkaapissa tarpeeksi saunajuomia tarjottavaksi.

Pääsin lopulta itsekin saunaan. Avasin oven, ja huomasin saunan olevan aivan täynnä. Kyseessä oli ns. sekasauna, mutta kaikki naispuoliset henkilöt olivat asettuneet alalauteelle ja kaikki miespuoliset ylälauteelle. Minä huomasin, että ylälaude oli huomattavan leveä, ja miespuolisten henkilöiden takana olisi ollut minulle reilusti tilaa. En kuitenkaan ollut varma, olisiko ollut toisten silmissä sopivaa mennä sinne. Vai älysikö kukaan ylipäänsä, että sinnekin voisi mennä? Niinpä minulle tehtiin hankalasti tilaa lauteen reunalta, jonne istuuduin epämukavasti. Minulla oli siinä kylmä (jalkani ilmeisesti palelivat oikeastikin). Ajattelin, että ylälauteen takana olisin varmasti saanut paremmat löylyt.

Seurailin myös ystäväni synnytystä, josta tämä raportoi yksityiskohtaisesti blogissaan. Hän puhui toistuvasti ”piirakan avautumisesta”, mikä kuulosti mielestäni typerältä. Hmm…

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä kommenttisi