sunnuntai 28. huhtikuuta 2013

Raskasta on

Näin unta, että lääkäri teki minulle sisätutkimusta. Hän kertoi, että olen raskaana, mutta istukka on osittain irti. Kysyin mitä asialle pitäisi tehdä. Hän lähetti minut ”arvostetun kollegansa” vastaanotolle Tapulikaupunkiin, jonne minut siirrettiin omituista liukuhihnaa pitkin. Toisen lääkärin etunimi oli Jukka. En enää muista sukunimeä, vaikka sekin mainittiin. Hän sanoi, että minulle pitäisi tehdä pieni leikkaus. Hänen välineensä vaikuttivat likaisilta ja omituisilta, enkä ollut muutenkaan vakuuttunut hänen ammattitaidostaan, vaikka hän olikin miellyttäväpuheinen. Hän selitteli minulle, että jokin poikavauvaa odottanut potilas oli valittanut, että "vauvan pippeli pistää" häntä sisältäpäin, mutta sekin parani vastaavanlaisella leikkauksella. En halunnut kääntyä sängyssä selälleni ja yritin muutenkin vastustaa toimenpiteitä, mutta olin aivan lääketokkurassa. Onneksi uni ei jatkunut.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä kommenttisi