keskiviikko 18. joulukuuta 2013

Surku Savolainen vapauttaa koe-eläimen

Joku suuri maalaustaiteilija oli luvannut maalata ja uudistaa erään henkilöttären entuudestaan hulppean keittiön. Hänellä oli päällään tummanvihreä, pitkä mekko ja selässään enkelin siivet. Kun keittiö oli valmis, oli paikalla paljon yleisöä ihailemassa valmista työtä, jota taiteilija henkevästi selosti. Hän oli maalannut seinät tummanvihreiksi, mutta sinne tänne oli tökitty vaaleampaa vihreää erittäin amatöörimäisesti ja (minun mielestäni) ruman näköisesti. Keittiötasot oli uusittu ja niitä oli kolmea erilaista sekaisin: sinivihreäksi maalattua puuta, harmaata kivijäljitelmää ja jotain kolmatta. Muita uudistuksia ei ollutkaan, paitsi että hyllyissä oli Angry Birds -possupehmoleluja. Koko hoito tuli maksamaan kuulema 5000 euroa... siis pelkästä suunnittelusta, materiaalit maksoivat toki lisää. Yleisö vain ihaili ja kehuskeli lopputulosta, vaikka minusta tuntui, ettei keittiön omistaja oikeastaan pitänyt näkemästään.

Sitten olin aamiaisella tuossa kyseisessä keittiössä, kun minun täytyi lähteä pelastamaan eräs marsu. Marsu oli valtavan suuren aitauksen sisäpuolella ja minä ulkopuolella. Marsu näyttäisi minulle paikan, josta saisin hänet ulos. Minulle selvisi, että häkki on täynnä marsuja, jotka ovat muuntogeenisiä ja osana jotain hämärää eläinkoetta. Paikka oli kameravalvottu ja tiesin jääväni kuvaan, kun autoin marsun pois. Sitten juoksin vain pakoon marsu repussani ja pelkäsin jääväni kiinni. Lopulta menimme sisään erääseen toimistoon, joka olikin vanha työpaikkani. Muudan seuramies ilmestyi ovelle ja sanoi, että sinne ei kannata mennä, koska täältä minua etsittäisiin todennäköisesti ensimmäisenä. Sitten värjöttelin ulkona ja yritin sanoa marsulle, että minulla on eväänä mysliä ja porkkanaa, kohta päästään varmaan jonnekin syömään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä kommenttisi