perjantai 21. joulukuuta 2012

Yritin taas selkouneksia

Yö meni tietoisesti uneksien. En minun tapauksessani puhuisi mistään "selkounista", koska unessani ei ollut mitään erityisen selkeää. Olen aikaisemmin todennut, että tietoinen uneksiminen ei ole "minun juttuni", sillä en osaa hallita unen tapahtumia, eivätkä aistihavainnot tunnu oikeilta. Nyt uneksinkin sillä asenteella, että en välitä, vaikka tunnen samaan aikaan makaavani sängyssä. Katselen ja kuuntelen ja annan aistihavaintojen kaikessa rauhassa olla juuri niin epäaitoja kuin ovat.

Matkustin junalla Helsingin keskustaan ja kerroin kaikille haltioissani, että ”minä pääsen näkemään yön kuningattaren”. Sitten menin työpaikkani (nykyisen työpaikkani, ei Merimiehenkadun) hissiin, mutta onneksi tulin järkiini. Yleensä näen unia töissä olemisesta kun olen kipeä, eikä se ole mukavaa.

Jossain vaiheessa sain päähäni ajatuksen, että jos yöllä näkee unta vessassa käymisestä, pitää olla varovainen. Pienenä muistan kastelleeni kerran sänkyni, kun istuin unessa vessanpöntölle. Niinpä sitten tässä tietoisessa unessa menin pytylle (joka sijaitsi järkevästi ravintolasalin nurkassa ilman mitään näköesteitä) ja tunsin suurta riemua, kun onnistuin asioimaan siinä enkä herännyt lämpimään hulmahdukseen. Huvitin itseäni myös menemällä ilkosen alasti ulos pakkaseen ja avantoon, enkä palellut ollenkaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä kommenttisi