lauantai 29. joulukuuta 2012

Suuri saalistaja

Lähestyin ilmasta käsin korkeaa vuorenhuippua, jossa pesi yksisilmäinen jättiläiskotka. Kotkan silmä oli oikeastaan aukko. Kun siitä katsoi sisään, näki valtavasti kultaa, kuin Roope Ankan rahasäiliössä.

Yksisilmäinen kotka oli erikoistunut saalistamaan korppikotkia, joita se nappasi kynsiinsä haaskoilta. Ehkä oudointa unessa oli se, että minä olin kahden muun henkilön kanssa metsästämässä tätä kotkaa. Aseenani oli nuolia ampuva putki. Kun olimme saaneet kotkan alas, minun käskettiin ripustamaan se koukkuun. Ensin olin hämmentynyt, koska ei minulla ollut mukanani mitään koukkua, mutta sitten huomasin, että ampuma-asessani oli mukana sellainen. Kotkasta oli määrä valmistaa ruokaa. Mietin, miltä jokin pelkkiä raadonsyöjiä syönyt eläin mahtaa maistua.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä kommenttisi